اول ژانویه 2024- شرکت بزرگ داروسازی جهانی Lupine Limited راه اندازی Dapaturn GM Forte را برای درمان بیماران دیابتی در هند اعلام کرد.

این قرص‌ ترکیبی با نام Dapaturn با دوز ثابت (FDC) حاوی سه داروی قوی: داپاگلیفلوزین، گلیمپراید و متفورمین می باشد. این مواد برای کاهش سطح قند خون، جلوگیری از افزایش وزن و محافظت از قلب و کلیه ها با هم کار می کنند.

داپاگلیفلوزین، یک مهارکننده ی کوترانسپورتر سدیم-گلوکز 2 (SGLT2)است که از جذب مجدد گلوکز در کلیه ها جلوگیری می کند و باعث دفع آن از طریق ادرار می شود. این به کاهش سطح قند خون و کاهش خطر آسیب به کلیه کمک می کند.

گلیمپراید، یک سولفونیل اوره است که پانکراس را تحریک می کند تا تولید انسولین را افزایش دهد و مقاومت سلولی را در برابر انسولین کاهش می دهد. این عمل دوگانه به کاهش سطح قند خون و جلوگیری از عوارض مرتبط با دیابت کمک می کند.

متفورمین، یک بیگوانید است که تولید گلوکز را در کبد کاهش می دهد و حساسیت سلولی به انسولین را افزایش می دهد و به طور موثر سطح قند خون را کاهش می دهد و از افزایش وزن جلوگیری می کند.

داروی Dapaturn مجوزی از کنترل کننده داروی عمومی هند (DCGI) دریافت کرده است که ایمنی و کارایی آن در درمان دیابت نوع 2 را تایید کرده است. داروی Dapaturn GM™ Forte  در دو نوع ارائه می شود یک نوع آن حاوی 10 میلی گرم داپاگلیفلوزین، 1 میلی گرم گلیمپراید و میلی گرم 1000متفورمینHCl است و نوع دیگر از نظر مقدار داپاگلیفلوزین و متفورمین HCl یکسان است، اما حاوی 2 میلی گرم گلیمپراید است.

آنچه که Lupin's Dapaturn GM™ و Dapaturn GM™ Forte را متمایز می کند، ادغام یک ویژگی منحصر به فرد است و آن کد QR است با اسکن این کد، کاربران می‌توانند به یک برنامه ی نرم افزاری به نام "Humrahi" دسترسی پیدا کنند، این اپ و برنامه ی پشتیبانی از بیماران مبتنی بر وب، به بیماران در طول سفر دیابت آنها کمک شخصی می‌کند. این شامل نکات ارزشمند، یادآوری ها، آموزش ها و انگیزه هایی برای کمک به مدیریت موثر دیابت است.

آقای Rajeev Sibal، رئیس بخش فرمولاسیون منطقه هند در شرکت Lupine، گفت: "با Dapaturn GM Range، هدف ما این است که به پزشکان و بیماران دیابتی خود راه حلی قدرتمند در یک قرص ارائه دهیم که مزایای بلندمدت را نوید می دهد. ما بر این باوریم که Dapaturn GM Range می تواند کیفیت زندگی و اعتماد به نفس بیماران دیابتی را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

منبع:

https://medicaldialogues.in/md-brand-connect/lupin-launches-dapaturn-gm-range-for-improved-approach-to-manage-type-2-diabetes-122372